In deze opdracht gaan we het karakter dat we bij opdracht 1 hebben ontworpen laten bewegen in een loop-cyclus.
Begrippen
Walking Cycle
In animatie is een loopcyclus een reeks frames of illustraties die in volgorde zijn getekend en die een lus vormen om een animatie van een lopend personage te maken. De loopcyclus wordt keer op keer herhaald, zodat elke stap niet opnieuw moet worden geanimeerd
Benodigde bestanden
Kies welke app je wil gebruiken, Gravit of Adobe Illustrator?
Werk je op school? Gebruik dan het bestand voor Adobe Illustrator
Gebruik je een Chromebook thuis? Gebruik dan het bestand voor Gravit Designer
Opdracht
In deze opdracht doorloop je de volgende stappen
- Download de bestanden bovenaan de pagina
Kies welke app je wil gebruiken, Gravit of Adobe Illustrator? - Maak 5 frames
We gaan tekengebieden maken in onze programma’s. Deze geven we ook een naam. Frame – 5. - Plak jouw walkingcycle in jouw bestand als referentie
Je kan hiervoor een foto van jouw eigen schets gebruiken (tip: gebruik Photo Booth op jouw mac of stuur jezelf een berichtje via Teams met jouw foto!) of een foto pakken die je van google hebt gehaald (zoals bovenstaande afbeeldingen bij walking cycle.
- Dupliceer en pas karakter aan
Je dupliceert steeds jouw karakter naar het volgende frame/tekengebied, en past dan de loopstand aan van de armen en benen. Net zolang totdat je 5 frames hebt - Opslaan als project bestand
We exporteren onze animatie als een geanimeerde GIF.
In dit deel gaan we goed kijken naar onze geschetste walking-cycle. Op basis van de gezette beweegpunten maken we 5 verschillende bewegingen van hetzelfde personage die we bij de opdracht 1 hebben gemaakt.