Vijand ontwerpen in Piskel
Jouw game heeft een vijand. Deze ga jij In pixel-art ontwerpen voor jouw game! Maar een stilstaande vijand is wat saai, daarom geven we die in Piskel een animatie, die we straks kunnen gebruiken in de game.
In deze opdracht leer je hoe je je een vijand kan ontwerpen in Piskel.
Uitleg
Kijk de uitleg over hoe je een vijand kan ontwerpen in Piskel in deze video-tutorial:
Belangrijke stappen
Afbeelding verplaatsen
Je kan een geselecteerd stuk pixels verplaatsen in Piskel.
- Selecteer het gedeelte pixels dat je wil verplaatsen
- Verplaats en klik met het handje dit selectiegebied naar een andere plaats terwijl je shift op jouw toetsenbord ingedrukt houd. En laat jouw muisknop los.
Exporteren
- Ben je klaar? Exporteer dan jouw bestand in Piskel als een Spritesheet. (zie gif) Schilderij-icoon > PNG tabblad > Sprite file export
Piskel maakt dan automatisch een afbeelding waarin al jouw frames naast elkaar staan. Dit is jouw spritesheet die je kan gebruiken in Construct!