In deze opdracht leer je alles wat je moet weten om alle sprites aan te passen in jouw game.
We hebben in opdracht 4.1, 4,2 en 4,3 onze eigen hoofdrolspeler, vijand en attributen getekend en geëxporteerd als Sprite-sheet. Deze gaan we in deze opdracht toevoegen aan de game!
Uitleg
In deze video-tutorial leer je:
- hoe je de sprites en spriteanimaties vervangt van de hoofdrolspeler, de vijand en de hartjes
[text-blocks id=”6152″ slug=”game-design-gebruik-startproject”]
Belangrijke technieken
Sprite-Animatie toevoegen in Construct
- In 4.1, 4,2 en 4,3 heb je jouw sprites in Piskel als een spritesheet geëxporteerd.
Deze ga je nu importeren in Construct door het bestand vanuit jouw downloads naar het venster te slepen dat nu open staat. > importeer als afbeeldingreeks
- Kijk goed naar jouw bestand, in hoeveel kolommen en rijen is jouw tile-map opgemaakt? Dit kan je in piskel zien, maar je kan ook tellen. In dit voorbeeld hebben we 5 horizontale en 4 verticale ‘cellen’. Voer dit getal in.Hierbij is het handig om het vinkje ‘volledig animatie vervangen’ aan te hebben staan.
- Je hebt nu jouw animatie in construct gezet! Klik nu op de andere animatie en doe hetzelfde.