An Opdracht 2

Eigen illustratie animeren

Downloads van deze opdracht

In deze opdracht gaan we alle kennis en skills gebruiken uit de vorige opdracht.

We gaan een illustratie laten bewegen door middel van bewegings-tweens. Het ontwerp en het idee achter de illustratie mag jij helemaal zelf bedenken. De illustratie wordt geschetst op papier en uitgewerkt in Illustrator. Uiteindelijk gebruik je de Illustrator bestanden in Animate. 

Let op je lagen!

Het is het allerhandigst als je in Illustrator alle ledematen in verschillende groepen zet, hierna kan je ze dan makkelijk in Animate importeren.

Download de voorbeelden

Onderaan de pagina kan je de voorbeeld bestanden downloaden en zo zien hoe deze Mario is opgebouwd. Tip: kijk goed in het Mario illustrator bestand hoe ik de lagen heb verdeeld in ledematen! Deze kan je dan makkelijk apart animeren:

Dit illustrator bestand moet je dan importeren in jouw werkgebied:

 

 

Eisen

Productie-eisen: Schets

  • In de schets is het duidelijk gemaakt om welke handeling/gebeurtenis het gaat 
  • In de schets is duidelijk zichtbaar gemaakt wat er in de animatie gaat bewegen met rode pijlen en lijnen 
  • Onder de illustraties staat geschreven wat er gebeurt in de animatie 

Illustratie 

  • De illustratie is uitgewerkt in het programma Illustrator 
  • De illustratie is uitgewerkt met de pentool 
  • De illustratie bestaat uit minimaal 3 beelden (achtergrond/voorgrond/object of persoon) 

Animatie 

  • Er is in de animatie minimaal 3 of meerdere keren gebruik gemaakt van een bewegings-tween 
  • De animatie is goed getimed (bijv. een vis is langzaam en een straaljager is snel) 
  • De animatie bevat een effect (kleur, transformatie, schaduw etc.) 
  • Het bestand is op de juiste manier geëxporteerd en ingeleverd bij de docent (MOV/MP4) in de OneDrive Export > Video > Naam_opdr.4.mov 

Updated on september 17, 2019

Related Articles