Je ontwerpt jouw level als een tegel die je later in de game oneindig kan gebruiken.
In een spritesheet zitten alle afbeeldingen die je nodig hebt om jouw level te tekenen in één afbeelding. Elk onderdeel is een tegeltje van 32 pixels bij 32 pixels (vierkant)! En is zó gemaakt dat je hem naadloos kan doortrekken.
Uitleg
Kijk de uitleg over hoe je level-tegels kan ontwerpen in Piskel in deze video-tutorial:
Belangrijke stappen
Maken van de level-tegels
- Maak een nieuw bestand aan in Piskel en noem deze iets als ‘Tile Map 1′
-
- We willen de level-tegels zo naadloos mogelijk in elkaar laten overgaan. Zet daarom de Tile Mode in Piskel aan. Tandrad icoon > Enable Tile Mode
- Nu de tile mode aan staan kan je alle randen van jouw ontwerp naadloos in elkaar over laten gaan. Kijk goed!
- Ben je klaar? Exporteer dan jouw bestand in Piskel als een Spritesheet. (zie gif) Schilderij-icoon > PNG tabblad > Sprite file export Piskel maakt dan automatisch een afbeelding waarin al jouw frames naast elkaar staan. Dit is jouw tilemap die je kan gebruiken in Construct!
Uiteindelijk download er een bestand: