In deze opdracht leer je alles wat je moet weten om een level te tekenen die je als level-tegels hebt ontworpen in Piskel.
We hebben in opdracht 4.2 onze eigen level-tegels getekend en geƫxporteerd als Sprite-sheet. Deze gaan we in deze opdracht gebruiken als een borstel, waarmee we ons eigen level kunnen tekenen in construct 3!
Uitleg
In deze video-tutorial leer je:
- hoe je jouw level-tegels die je hebt gemaakt in Piskel kan exporteren als sprite-sheet
- hoe je jouw level-tegels die je hebt gemaakt in Piskel kan importeren in Construct 3
- Hoe je een level kan tekenen met de tegelkaart-tools in Construct
[text-blocks id=”6152″ slug=”game-design-gebruik-startproject”]
Belangrijke technieken
Importeer jouw eigen level-tegels
We gaan natuurlijk niet de standaard level-tegels gebruiken in jouw game, we gaan jouw eigen ontworpen level-tegels importeren in Construct 3!
- Exporteer jouw level-tegels in Piskel als spritesheet
Schilderij-icoon > PNG tabblad > Sprite file export Piskel maakt dan automatisch een afbeelding waarin al jouw frames naast elkaar staan. Dit is jouw tilemap die je kan gebruiken in Construct!
- Sleep jouw level-tegel spritesheet naar de level-tegel venster in Construct
Borstel aanpassen en level tekenen
In Construct 3 kan je jouw level tekenen met de borstel