1. Home
  2. Keuzevakken
  3. K06 - Game Design
  4. Level met jouw tegels tekenen
Construct Opdracht 8

Level met jouw tegels tekenen

In deze opdracht leer je alles wat je moet weten om een level te tekenen die je als level-tegels hebt ontworpen in Piskel.

We hebben in opdracht 4.2 onze eigen level-tegels getekend en geëxporteerd als Sprite-sheet. Deze gaan we in deze opdracht gebruiken als een borstel, waarmee we ons eigen level kunnen tekenen in construct 3!

Uitleg

In deze video-tutorial leer je:

  • hoe je jouw level-tegels die je hebt gemaakt in Piskel kan exporteren als sprite-sheet
  • hoe je jouw level-tegels die je hebt gemaakt in Piskel kan importeren in Construct 3
  • Hoe je een level kan tekenen met de tegelkaart-tools in Construct

[text-blocks id=”6152″ slug=”game-design-gebruik-startproject”]

Belangrijke technieken

Importeer jouw eigen level-tegels

We gaan natuurlijk niet de standaard level-tegels gebruiken in jouw game, we gaan jouw eigen ontworpen level-tegels importeren in Construct 3!

  1. Exporteer jouw level-tegels in Piskel als spritesheet
    Schilderij-icoon > PNG tabblad > Sprite file export Piskel maakt dan automatisch een afbeelding waarin al jouw frames naast elkaar staan. Dit is jouw tilemap die je kan gebruiken in Construct! 
  2. Sleep jouw level-tegel spritesheet naar de level-tegel venster in Construct

Borstel aanpassen en level tekenen

In Construct 3 kan je jouw level tekenen met de borstel

  1. Klik het getekende level aan in Construct 3
  2. Klik op het pijltje naar onderen > borstel aanpassen
  3. Pas de borstel aan met jouw level-tegels zoals je in de tutorial van deze opdracht hebt gezien
  4. Selecteer de borstel
  5. Teken jouw level!
Updated on april 10, 2020

Related Articles