Hoofdpersoon ontwerpen in Piskel
Jouw game heeft een held en (of) een vijand. Deze ga jij In pixel-art ontwerpen voor jouw game! Maar een stilstaande character zijn wat saai, daarom geven we die in Piskel een animatie, die we straks kunnen gebruiken in de game.
In deze opdracht leer je hoe je je een game-karakter kan ontwerpen in Piskel.
Ook leer je hoe je dit doet in verschillende lagen, zodat je later deze lagen makkelijk kan animeren.
Uitleg
Kijk de uitleg over hoe je een character kan ontwerpen in Piskel in deze video-tutorial:
Belangrijke stappen
Exporteren
- Ben je klaar? Exporteer dan jouw bestand in Piskel als een Spritesheet. (zie gif) Schilderij-icoon > PNG tabblad > Sprite file export
Piskel maakt dan automatisch een afbeelding waarin al jouw frames naast elkaar staan. Dit is jouw spritesheet die je kan gebruiken in Construct!
Inspiratie
Hieronder staan walking cycles van bekende games. Zo zie je maar, met 3 frames kan je toch mooi animeren!
Lopende animaties (walking cycle)
Stilstaande animaties (idle animation)