Jouw personage loopt nu in een leeg vlak. Nog leuker wordt het als jouw personage loopt in een omgeving.
Opdracht
Maak een omgeving
Ons karakter moet natuurlijk lopen in omgeving. Deze ga jij ontwerpen in Gravit Designer of Adobe Illustrator
- Bedenk waar jouw personage loopt. Loopt hij buiten op straat? Is hij in een stad of dorp? Is dag of nacht? Loopt hij in de natuur? Of in een gang onder de grond?
- Zoek op het internet naar een afbeelding met ongeveer deze afmetingen: 1280 x 800 pixels. Importeer deze in jouw walking cycle document.
Maak een los voorwerp
- Bedenk een object welke past bij jouw personage en in jouw gekozen omgeving.
- Maak dit object in Gravit Designer of Illustrator. Gebruik basisvormen, pathfinder en eventueel de pen.
Opdracht
In deze opdracht doorloop je de volgende stappen
- Sla het voorwerp en jouw omgeving op als een .AI (illustrator) of .SVG (scalable vector graphic) Gravit Designer bestand. Deze sla je veilig op in jouw map.
- Importeer in Animate
Je importeert jouw bestanden in de bibliotheek van Animate - Maak een nieuwe laag aan, en hernoem deze
Het voorwerp en jouw omgeving moeten beiden in een andere laag geplaatst worden - Plaats het voorwerp en jouw achtergrond in de juiste laag
Jouw loopcyclus zal bewegen van links naar rechts, jouw achtergrond kan daardoor stil staan, maar hij mag natuurlijk ook animeren met een bewegingstween.
- Pas een bewegingstween toe op jouw voorwerp
Hoe moet jouw voorwerp meebewegen? Of juist door het beeld vliegen, experimenteer hier mee! - Opslaan als .FLA Animate projectbestand
We slaan het bestand op als een .FLA projectbestand
Volg de tutorial