featured-article-image
An Opdracht 3

Van Frames naar Animatie

Downloads van deze opdracht

Tijdens de vorige opdrachten heb je jouw personage ontworpen en voorbereid. Je hebt 5 frames gemaakt waarbij de benen en armen van jouw karakter steeds een andere stand hebben. Dit zijn losse beelden, animeren doet jouw personage nog niet.

Tijdens deze opdracht ga je jouw personage laten lopen. Dit doe je met Animate.

Opdracht

Benodigde bestanden

Download het animate bestand bovenaan de pagina.

Opdrachtverloop

In deze opdracht doorloop je de volgende stappen

  1. Exporteer jouw frames
    De frames heb je in jouw programma’s als tekengebieden gemaakt. Deze tekengebieden ga je exporteren als een .SVG (scalable vector graphic)┬ábestand. Deze sla je veilig op in jouw map.
  2. Importeer in Animate
    Je importeert jouw bestanden in de bibliotheek van Animate
  3. Maak een symbool voor jouw walkingcycle
    We gaan een symbool maken waar jouw 5 frames zich constant in een lus afspelen
  4. Pas een bewegingstween toe bij jouw walkingcycle symbool
    Jouw loopcyclus zal dan bewegen van links naar rechts, en elke 5 frames heeft hij zijn hele cyclus gelopen! Zo kan je echt animeren!
  5. Zorg dat je in totaal 48 frames hebt!

  6. Opslaan als geanimeerde GIF
    We exporteren onze animatie als een geanimeerde GIF.

Gebruik jij Gravit Designer? Volg dan deze tutorial

Gebruik jij Adobe Illustrator? Volg dan deze tutorial

Updated on februari 16, 2021

Related Articles